Marketing ubytovacích zařízení po odeznění pandemie

0

V uplynulých 14 dnech jsme pracovali po většinu času přímo v našich zařízeních. Nyní nastává doba, kdy budeme muset usednout do kanceláří (nebo ideálně ven na sluníčko) a zaměřit se na již brzký příchod našich hostů.

Rozhodně to nebude jednoduché, bude nutné vyřešit nastávající otázky.
Zaměříme se na stávající klientelu, nebo jí rozšíříme?
Budou stačit služby, které jsme doposud poskytovali?
Jak oslovit stávající a nové klienty?
Jak prezentovat novinky, akční nabídky, nové služby apod.?
S kým spolupracovat na tvorbě marketingu?

Musíme si uvědomit, že naše konkurence bude podnikat v zásadě stejné či podobné kroky a najednou bude nabídek neuvěřitelné množství. Určitě nějakou dobu bude nabídka převyšovat poptávku. Bude nutné počítat i s tím, že konkurence bude daleko silnější než dosud, protože cestovní ruch jako odvětví je zasaženo současnou situací nejvíce a to celosvětově. Každý bude chtít opětovně podnikat, a to nejen bezprostřední soused, konkurence v nejbližším městě, kraji nebo destinaci, ale i ti, kteří jsou na druhé straně planety.

Zatím se můžeme jen domýšlet, jak se uvolňování mimořádných opatření bude vyvíjet. Ale již nyní bychom měli začít pracovat na různých scénářích, které po uvolnění začneme praktikovat.

Určitě sami nezvládneme obrovskou marketingovou zátěž jak z pohledu financí, pracovní kapacity, možností a přístupu, tak z pohledu širší koncepce. Bude nutná spolupráce všech subjektů, které v cestovním ruchu podnikají a jejichž činnost s cestovním ruchem souvisí. Marketing pro menší zařízení bude vycházet z vlastní nabídky a možností, atraktivit a předností nejbližšího okolí. Pro větší a velká zařízení bude nutná spolupráce na více frontách, od místních státních a soukromých institucí až po mezinárodní. Nadnárodní řetězce si budou marketing řídit na nadnárodní úrovni.

Ke zvládnutí marketingových strategií bude potřeba skloubit online a offline prostředí. Nyní je ten nejvyšší čas zaměřit své úsilí právě na marketing, protože co do doby před koronavirem fungovalo, to v době po odeznění pandemie fungovat nemusí. Do Velikonoc si projdeme jednotlivé marketingové strategie.

Pokud nevíte jak začít, můžete si přečíst o marketingu například na webu www.mip-s.cz, kde najdete mnoho inspirací (i když články jsou psány již dříve).

Úspěšný den s marketingem!

P.S. Společně to zvládneme! Motto boje proti koronaviru! Motto opětovného nastartování cestovního ruchu!

Comments are closed.