Ubytování

Řada majitelů a provozovatelů ubytovacích zařízení stále tápe nad tím, jakou koncepci ubytovacímu zařízení nastavit, jakou zvolit cílovou klientelu a jaké služby poskytovat. Ideálně by si všichni přáli oslovit všechny potenciální klienty, poskytovat všechny možné a nemožné služby a neustále mít plný hotel. Jde to? Ano, jde, ale je k tomu potřeba vybudovanou vnitřní a vnější hotelovou infrastrukturu, kterou vidím tak leda u velkých, lépe řečeno obrovských hotelových komplexů s lůžkovou kapacitou v řádech tisíců …

Ale spadněme na zem a věnujme se tuzemské nabídce jak pro domácí cestovní ruch, tak pro příjezdový. Nabízejme skutečné hodnoty, které jsme schopni kvalitně poskytnout a zabezpečit. Jedním z největších prohřešků je, že hosta zklamete ať už klamavou reklamou nebo nekvalitními službami.

Koncepce hotelu by měla mít duši, příběh a budování historie. Koncepce hotelu by měla být odlišná a to jak v lokálním měřítku, tak v zaměření, která povede ke konkurenceschopnosti a výjimečnosti.

Koncepce hotelu by také měla vytvářet příběh, který se bude vyvíjet a zdokonalovat, bude přinášet zážitky, radost a potěšení jak hostům, tak zaměstnancům.
Již při prvotním plánování výstavby nového ubytovacího zařízení nebo jeho plné či částečné rekonstrukci, je nezbytně nutné stanovit dlouhodobou koncepci skloubenou s finančními možnostmi, podnikatelským záměrem a cílem.

Českou specialitou je „dělat všechno samo doma“, každý je odborník na všechno a bohužel to taky tak vypadá …

Neváhejte oslovit odborníky, nechte se inspirovat v již hotových projektech, vylepšete je vlastními nápady skloubenými s profesionály a máte vyhráno! Mnohokrát se totiž stane, že i dobrá myšlenka nedotáhnutá do všech detailů nakonec totálně zkrachuje s nedozírnými následky. Šetřte svůj čas a energii, svěřte se v mnohém skutečným odborníkům a dozorujte výsledky.

Koncepci hotelu přizpůsobte místu, přírodním a technickým možnostem, místní architektuře a specialitám, nebojte se konfrontacím a vhodným „kontroverzním“ projektům. Když celá koncepce bude pak v důsledku jednotná a bude mít svoji váhu, určitě se i zpočátku neobvyklá myšlenka dočká skvělé realizace. K tomu využijte všechen nabízející se potenciál profesionálů všech oborů architektury, stavebnictví, ekologie, wellness, hotelových a gastronomických profesí a dalších specializovaných technických a technologických firem.

Při stanovení koncepce musí být přihlédnuto ke stanovení cílového zákazníka, ke klientské skupině, která bude primární pro daný subjekt. Dost těžko jde do sebe kongresový hotel s dětskou klientelu, ale bohužel i to se stává…

Koncepce mnohdy naráží na marketingové potřeby prodejních kampaní ve spojení se slovy luxus, design, wellness, spa a podobně. Již při stanovení marketingových cílů vycházejte z připravované koncepce hotelu a jeho služeb, dosáhnete tak v budoucnu očekávaných výsledků.